( C a F C / F G C - G7 )
C a e F G C
Ogłuszył mnie czerwony błysk, pułapki mnoży czas,
C a e F G-G7
Płynące drogi toczą się w myślach szukając map.
C a e F G-G7
„Ta przepaść i tak czeka gdzieś” - rzekłem wznosząc dumnie brwi.
C a F C F G C G7
Byłem wtedy dużo starszy, lecz młodszy jestem dziś.
C a e F G C
„Całą nienawiść odrzuć precz” - krzyczałem poprzez mgłę,
C a e F G-G7
„Kłamstwo, że życie nie ma barw” - z mej głowy płynął śpiew.
C a e F G-G7
Dawnych historii śniłem blask, rycerskiej szpady błysk.
C a F C F G C ( C a F C / F G C - G7 )
Byłem wtedy dużo starszy, lecz młodszy jestem dziś.
C a e F G C
Dziewczęca twarz wytycza szlak, z zazdrości wiedzie mnie
C a e F G-G7
Do starych wrytych w pamięć praw - dawno upadłych państw.
C a e F G-G7
Ewangelistów zwłoki tam zgubione leżą gdzieś.
C a F C F G C G7
Byłem wtedy dużo starszy, lecz młodszy jestem dziś.
C a e F G C
Samozwańczy tłum uczonych głów w powadze ciągle trwa
C a e F G-G7
Ucząc, że wolność tylko jest w poszanowaniu praw.
C a e F G-G7
Równość i wolność, te słowa dwa powtarzam jakbym składał ślub.
C a F C F G C ( C a F C / F G C - G7 )
Byłem wtedy dużo starszy, lecz młodszy jestem dziś.
C a e F G C
Odganiam stąd parszywe psy, na baczność stojąc znów,
C a e F G-G7
Kundle, które wiedzą, zaczynam się bać swych słów.
C a e F G-G7
Ma droga ginie w dali, jak porwany z wiatrem liść.
C a F C F G C G7
Byłem wtedy dużo starszy, lecz młodszy jestem dziś.
C a e F G C
Przyboczna gwardia stoi tu, gotowa bronić mnie
C a e F G-G7
Przed groźbą tak poważną, że myśleć o niej boję się.
C a e F G-G7
Dobro i zło ocalić chcę, te słowa które znam.
C a F C F G C ( C a F C / F G C )
Byłem wtedy dużo starszy, lecz młodszy jestem dziś.
MOJA PRZESZŁOŚĆ - Sylwek Szweda
My Back Pages Bob Dylan The most exquisite live performance Breathtaking.
"My Back Pages" Bob Dylan / the best version you've ever heard.
Bob Dylan - "My Back Pages"
The Byrds - My Back Pages (1967)
Georgia Whiting sings, "My Back Pages"
My Back Pages
Sing Sing Sing My Back Pages
Bob Dylan - "My Back Pages"
My Back Pages – piosenka skomponowana przez Boba Dylana, nagrana przez niego
w czerwcu 1964 r. i wydana na czwartym studyjnym albumie Another Side of Bob Dylan
w sierpniu 1964 r.
”Ma Back Pages” jest jednym z ważniejszych utworów Dylana, jeśli nawet nie od strony muzycznej, to na pewno jeśli chodzi o tekst. Jest to bowiem kompozycja, w której artysta dokonuje analizy samego siebie. Mając 23 lata dokonał oceny swojego dorobku. Między innymi krytycznie ocenił rolę jaką odegrały pieśni protestu; wysokie cele, mizerne skutki.
Piosenka ta jest wyrażeniem dojrzałej samoświadomości Dylana i próbą obrony jego wczesnych „politycznych kazań”, podsumowaną zaskakującym i jednym z najczęściej cytowanym zdaniem Byłem wtedy znacznie starszy, a teraz jestem młodszy.
Robert Shelton w swojej książce No Direction Home: The Life and Music of Bob Dylan
z 1986 r. napisał, iż Dylan powrócił znów do stanu „Niewinności”, co będzie go zawsze czyniło młodym. Ta piosenka o rozpoznaniu samego siebie powraca do dziecięcej otwartości.
Shelton uważa, że „My Back Pages” kondensuje cały Dylanowski kanon, bowiem całe dzieło Dylana jest zdominowane przez dwa tematy: zmaganie się życia ze śmiercią i możliwość odnowy poprzez adopcję młodszego punktu widzenia.
Dylan rozpoczął wykonywanie tej kompozycji dopiero w 14 lat po jej powstaniu i nagraniu
na albumie.
Another Side of Bob Dylan (pol. Inna strona Boba Dylana) – czwarty studyjny album Boba Dylana, wydany w 1964 roku przez wytwórnię Columbia Records.
Płytę nagrano w Columbia Studios w Nowym Jorku. Na albumie, którego producentem jest Tom Wilson, znalazło się 11 utworów. Na okładce znajduje się zdjęcie Boba Dylana. Album znalazł się na 43 miejscu w notowaniach w USA i na 8 miejscu notowaniachbrytyjskich.
1. | "All I Really Want to Do" | 4:04 |
| | |
2. | "Black Crow Blues" | 3:14 |
| | |
3. | "Spanish Harlem Incident" | 2:24 |
| | |
4. | "Chimes of Freedom" | 7:10 |
| | |
5. | "I Shall Be Free No. 10" | 4:47 |
| | |
6. | "To Ramona" | 3:52 |
| | |
7. | "Motorpsycho Nitemare" | 4:33 |
| | |
8. | "My Back Pages" | 4:22 |
| | |
9. | "I Don't Believe You (She Acts Like We Never Have Met)" | 4:22 |
| | |
10. | "Ballad in Plain D" | 8:16 |
| | |
11. | "It Ain't Me Babe" | 3:33 |
| | |
| | 50:37 |
| | |
Marek Zgaiński – rocznik 61, poeta, prozaik, tłumacz, autor słuchowisk i dramatów, satyryk, autor tekstów piosenek, kompozytor, dziennikarz radiowy.Debiutował na początku lat osiemdziesiątych, wydał – jak sam mówi – około 1,8 kg kilograma książek, m.in.: „Bip bip bip”, „Poeci rocka”, „Pomnikt”, „Dramatki” (współautor z Arturem Belingiem), „Tabletka z krzyżykiem”…
Otrzymał kilkanaście nagród literackich oraz w dziedzinie reportażu radiowego i sztuki akustycznej. W latach dziewięćdziesiątych pracował w Polskim Radio, obecnie jest niezależnym producentem, współpracującym m.in. z Radiem Merkury. Zajmuje się też kabaretem i filmem offowym (ERITIS SICUT DEUS – tytuł roboczy: KLEMPICZ)
Jest autorem scenariusza spektaklu „Jak toczący się kamień” wg tekstów Boba Dylana, Ferlinghettiego, Ginsberga, wystawionego w Teatrze Polskim w Szczecinie. Wspólnie z Arturem Belingiem dwukrotnie przygotowali i wystawili spektakle w Lubuskim Teatrz im. Leona Kruczkowskiego w Zielonej Górze: w 1997 roku „Zdechł kanarek” i w 2000 roku – „Miłość na telefon”. Do obu spektakli Zgaiński napisał też muzykę.
Jako gitarzysta grupy punkrockowej Rozkrock objawił również talent muzyczno-wokalny. Powoli ostatecznego kształtu nabiera płyta, której jest autorem w pełnym tego słowa znaczeniu: zagrał na wszystkich instrumentach, napisał wszystkie teksty, zaaranżował i wyprodukował cały materiał.
Marek Zgaiński jest też miłośnikiem jazdy na rowerze i motocyklu.