Szara kolęda
( G D* E* D* )x2
G A0 -Fis0 h c d d d e d / h c d d g fis e d
Ta kolęda tak szara jak twe oczy, jak chmury brzeg
e Fis0 e - A0 C D G D7 g a h h d c h g/g a h e d h g
Na podarek czeka wciąż z szarej chmury biały śniegG A0-Fis0
Śnieg zamieni w biel szarość, zada sobie serdeczny trude Fis0 e - A0 C D G - G7
Zniknie pod nim lęk i żal, zniknie złość i serca chłódC7+ G C D7 G D* E* D* g a h / g a h g g a g
Li li laj, zniknie złość i serca chłód.
G A0-Fis0
Pokochamy się znowu, wzajem darujemy moc win
e Fis0 e - A0 C D G D7
Uraz niech nie chowa nikt, narodzony boży synG A0-Fis0
Śnieg choć będzie się starać, lecz stopnieje w któryś tam świte Fis0 e - A0 C D G - G7
A kolędzie szarej znów, będzie za nas trochę wstydC7+ G C D7 G G7+ Dis - Cis
Li li laj, będzie za nas trochę wstyd.
Gis Ais0-G0
Bo gdy ścichnie w nas radość, dzień zwykły nadejdzie już
f G0 f Ais0 Cis Dis Gis-Dis*-F*-Dis*
Wróci zimny oczu błysk, wróci złość i kłamstwa kurzGis Ais0-G0
Więc kolęda tak szara, jak miejskiego dnia chmurny wzrokf G0 f Ais0 Cis Dis Gis - Gis7
Czeka na odmianę serc, miłowanie cały rokCis7+ Gis Cis Dis Gis Cis7+ Gis Dis* F* Dis* Cis* Ais0 Gis
Li li laj, miłowanie cały rok.
dis dis dis cis c cis dis
SZARA KOLĘDA - Sylwek Szweda
Jazz Carriers - Szara Kolęda [Official Audo]
Szara kolęda - Wojciech Młynarski
Szara kolęda - Anna Serafińska
Raz Dwa Trzy- Szara kolęda (Młynarski)
Magdalena Kumorek & Tubis Trio - Szara Kolęda (Krzysztof Komeda) [live session 10.12.2018]
Jagoda Różycka - Szara kolęda (Official Audio)
Marysia Nowak - Szara Kolęda
Szara kolęda Agnieszka Brenzak
Mlynarski plays Mlynarski - Gaba Kulka & Wojciech Młynarski - "Szara kolęda"
Szara Kolęda
KOLĘDOWO... - Szara kolęda...
"Kolędy mniej znane" - Szara kolęda
Krzysztof Komeda, właśc. Krzysztof Trzciński (ur. 27 kwietnia 1931 w Poznaniu, zm. 23 kwietnia 1969 w Warszawie) – polski kompozytor i pianista jazzowy, twórca znanych na całym świecie standardów jazzowych i muzyki filmowej. Pionier jazzu nowoczesnego w Polsce. Najczęściej występował z własnym sekstetem (założonym w 1956). Napisał muzykę do 65 filmów. Pierwszym filmem zilustrowanym muzycznie przez Komedę była etiuda filmowa Romana Polańskiego Dwaj ludzie z szafą (1958), ostatnim zaś również film tego reżysera – Dziecko Rosemary (USA, 1968), ze słynną „Kołysanką” jako motywem przewodnim. Z wykształcenia lekarz laryngolog.
Jako muzyk jazzowy wywarł istotny wpływ na ukształtowanie się oryginalnego stylu, określanego jako polska szkoła jazzu, który już po tragicznej śmierci artysty miał wpływ na rozwój międzynarodowej sceny jazzowej, zwłaszcza awangardy lat 70. XX wieku skupionej wokół wydawnictwa ECM.
Mieszkał m.in. w Częstochowie, Wałbrzychu, Ostrowie Wielkopolskim (matura 1950 w I Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kompałły i Wojciecha Lipskiego, udział w spotkaniach „Klubu Muzyki i Poezji”) i Poznaniu (studia medyczne).
Wojciech Marian Młynarski (ur. 26 marca 1941 w Warszawie, zm. 15 marca 2017 tamże) – polski poeta, reżyser i wykonawca piosenki autorskiej, satyryk, artysta kabaretowy, autor tekstów piosenek i librett, tłumacz, znany przede wszystkim z autorskich recitali. Członek Stowarzyszenia Pisarzy Polskich. Przez niektórych autorów uznawany za najwybitniejszego twórcę tekstów w powojennej historii kabaretu literackiego w Polsce.
Debiutował w początku lat 60. w studenckim kabarecie klubu „Hybrydy”, był autorem i reżyserem dwóch programów kabaretu: „Radosna gęba stabilizacji” (1962) oraz „Ludzie to kupią” (1963).
Swoje piosenki wykonywał sam, jednak wiele z nich zyskało rozgłos w wykonaniu innych wykonawców, takich jak m.in. Michał Bajor, Hanna Banaszak, Ewa Bem, Halina Frąckowiak, Edyta Geppert, Anna German, Irena Jarocka, Kalina Jędrusik, Krystyna Konarska, Halina Kunicka, Krzysztof Krawczyk, Dana Lerska, Grażyna Łobaszewska, Alicja Majewska, Krystyna Prońko, Łucja Prus, Maryla Rodowicz, Irena Santor, Jarema Stępowski, Janusz Szrom, Grażyna Świtała, Agnieszka Wilczyńska, Zbigniew Wodecki, Maciej Maleńczuk i Andrzej Zaucha oraz zespołów: Raz, Dwa, Trzy, Alibabki, 2 plus 1, Quorum i Skaldowie.
Był autorem przekładów piosenek z musicali: Kabaret, Jesus Christ Superstar i Chicago. Na scenie Teatru Ateneum realizował również programy autorskie poświęcone wybitnym artystom i twórcom, m.in.: Brelowi, Hemarowi, Ordonównie oraz Wysockiemu, jak również Brassensowi – w Teatrze Rampa (częściowy przekład, scenariusz, reżyseria). Należał również do rady programowej Teatru Rozmaitości.