Czas nas uczy pogody
kapodaster III próg = c-mol
( a A2 / E4 E )x2
… d a G G7
W …
a e F C
A …
d e F G C
Młody …
… F d7 F G C
…
G F d7 e7
…
F C D E7 A Ais A
…
… E F7+ d7 d6 E-F-E h e d d c / c d h
Zamienił …
D2 D4 d C7+ A7+ G cis07 d e g f e / cis cis d cis d cis h
Może …
C H7E d7 F0 F E - F - E c h e / a h d c h / e d e d e
Znów …
…
solo: (a7 d7 G7 C7+ F7+ d6 E - F - E)x2 i solo jak zwr. i ref. ( a A2 / E4 E )x2
… d a G G7
Starsi …
a e F C
Księgi …
d e F G C (ref.)
Herbaty …
(w …
( … f c Ais
W …
c g Gis Es
A …
f g Gis Ais Es
Młody …
Ais Gis f7 g7
Wiele …
Gis f7 Gis Ais Es
Zaplącze …
Ais Gis f7 g7
Bronisz …
Gis Es F G7 C Cis C
Czas …
f7f7/9 ais7Cis9 Dis7+ C7+ C5+ f g ais gis g / e e g e
Iluż ludzi czas wyleczył z ran,
f7/6 f9 f7 Gis F G-Gis-G d g f f dis / g ais c d h
Zamienił w spokój bu-u-urzę krwi.
f7f7/9 ais7Cis9 Dis7+ C7+ Ais7+ f g ais gis g / e e f e f e d
Może kiedyś tam, i nam pod jesień tak,
Dis DG f7f7/6 Cis7+Gis G F G - Gis - G dis d g / c d f dis d c d c d
Znów …
… f c Ais
Starsi …
c g Gis Es
Księgi …
f g GisAis Es
Herbaty …
F d7 F G C
…
G F d7 e7
…
F C D E7 A Ais A
…
… E F7+ d7 d6 E-F-E h e d d c / c d h
Zamienił …
D2 D4 d C7+ A7+ G cis07 d e g f e / cis cis d cis d cis h
Może …
C H7E d7 F0 F E - F - E c h e / a h d c h / e d e d e
Znów …
…
solo: (a7 d7 G7 C7+ F7+ d6 E - F - E)x2 i solo jak zwr. i ref. ( a A2 / E4 E )x2
… d a G G7
Starsi …
a e F C
Księgi …
d e F G C (ref.)
Herbaty …
(w …
( … f c Ais
W …
c g Gis Es
A …
f g Gis Ais Es
Młody …
Ais Gis f7 g7
Wiele …
Gis f7 Gis Ais Es
Zaplącze …
Ais Gis f7 g7
Bronisz …
Gis Es F G7 C Cis C
Czas …
f7f7/9 ais7Cis9 Dis7+ C7+ C5+ f g ais gis g / e e g e
Iluż ludzi czas wyleczył z ran,
f7/6 f9 f7 Gis F G-Gis-G d g f f dis / g ais c d h
Zamienił w spokój bu-u-urzę krwi.
f7f7/9 ais7Cis9 Dis7+ C7+ Ais7+ f g ais gis g / e e f e f e d
Może kiedyś tam, i nam pod jesień tak,
Dis DG f7f7/6 Cis7+Gis G F G - Gis - G dis d g / c d f dis d c d c d
Znów …
… f c Ais
Starsi …
c g Gis Es
Księgi …
f g GisAis Es
Herbaty …
d a G G7
Starsi …
a e F C
Księgi …
d e F G C (ref.)
Herbaty …
(w …
( … f c Ais
W …
c g Gis Es
A …
f g Gis Ais Es
Młody …
Ais Gis f7 g7
Wiele …
Gis f7 Gis Ais Es
Zaplącze …
Ais Gis f7 g7
Bronisz …
Gis Es F G7 C Cis C
Czas …
f7f7/9 ais7Cis9 Dis7+ C7+ C5+ f g ais gis g / e e g e
Iluż ludzi czas wyleczył z ran,
f7/6 f9 f7 Gis F G-Gis-G d g f f dis / g ais c d h
Zamienił w spokój bu-u-urzę krwi.
f7f7/9 ais7Cis9 Dis7+ C7+ Ais7+ f g ais gis g / e e f e f e d
Może kiedyś tam, i nam pod jesień tak,
Dis DG f7f7/6 Cis7+Gis G F G - Gis - G dis d g / c d f dis d c d c d
Znów …
… f c Ais
Starsi …
c g Gis Es
Księgi …
f g GisAis Es
Herbaty …
Wiele … Zaplącze … Bronisz … Czas … Ais Gis f7 g7
Gis f7 Gis Ais Es
Ais Gis f7 g7
Gis Es F G7 C Cis C
f c Ais
Starsi …
c g Gis Es
Księgi …
f g GisAis Es
Herbaty …
(opracowanie na gitarę: Sylwek Szweda 26.12.2017)
Stanisław Soyka - Czas nas uczy pogody
Stanisław Soyka "Czas nas uczy pogody"
Stanisław Soyka - Czas nas uczy pogody (live)
Stanisław Soyka - Czas nas uczy pogody
"Czas nas uczy pogody" - Grażyna Łobaszewska
Anna Jurksztowicz - "Czas nas uczy pogody"
Czas Nas Uczy Pogody - Natalia Lubrano, Natalia Podwin, Maciek Czemplik
Jak zagrać "Czas Nas Uczy Pogody" (instrumental, akompaniament)
Czas nas uczy pogody
czas nas uczy pogody cover
Jacek Cygan (ur. 6 lipca 1950 w Sosnowcu) – polski autor tekstów piosenek, tekściarz, takżepoeta, scenarzysta, autor musicalowy, juror i organizator festiwali muzycznych.
W rodzinnym mieście ukończył Szkołę Podstawową nr 15 i liceum im. Emilii Plater. Od 1968mieszka w Warszawie, gdzie w 1973 ukończył Wydział Cybernetyki WAT.
Pierwsze piosenki zaczął pisać już na studiach. W 1974 założył wraz z Jerzym Filarem grupęNasza Basia Kochana, z którą zdobył w 1976 r. I nagrodę na Festiwalu Piosenki Studenckiej wKrakowie. W 1978 r. zdobył nagrodę Programu III Polskiego Radia za napisaną wspólnie zElżbietą Adamiak piosenkę pt. Rozmowa. Od tego czasu współpracuje z czołówką polskich kompozytorów i wokalistów muzyki rozrywkowej. Współpracował m.in. z zespołem Crash oraz z kompozytorem Krzesimirem Dębskim.
Napisał ponad 1000 tekstów piosenek, z czego wiele stało się znanymi przebojami. Pięć z nich zdobyło trofea na festiwalu w Opolu.
Jednym z jego największych przebojów była piosenka To nie ja! napisana dla Edyty Górniak, która prócz sukcesu w kraju zdobyła II miejsce w 1994 r. w Konkursie Piosenki Eurowizji wDublinie, co jest jak do tej pory największym osiągnięciem polskiej piosenki za granicą.
W latach 80. silnie zaangażowany w rozwój polskiej muzyki dziecięcej. Współpracował z Majką Jeżowską, zespołem Papa Dance. Wspólnie wylansowali wiele nastoletnich gwiazdek, m.in.Magdę Fronczewską i Krzysia Antkowiaka. Współautor albumu Dyskoteka Pana Jacka. Program o tym tytule z piosenkami Cygana był emitowany w telewizji przez 10 lat.
Współcześnie duży rozgłos i popularność przyniosła mu praca jurora w programie telewizyjnymIdol (2002-2005).
Jest autorem słów do Santo Subito - Cantobiografii Jana Pawła II. Muzykę do słów napisał Piotr Rubik. Koncert emitowała telewizja Polsat 12 i 13 kwietnia 2009.
Krzesimir Marcin Dębski (ur. 26 października 1953 w Wałbrzychu) – polski kompozytor, m.in. muzyki współczesnej i muzyki filmowej, skrzypek jazzowy i dyrygent. Lider zespołu jazzowego String Connection.
Studiował kompozycję w poznańskiej Akademii Muzycznej u Andrzeja Koszewskiego oraz dyrygenturę u Witolda Krzemieńskiego. Mąż Anny Jurksztowicz, z którą ma syna Radzimira i córkę Marię. Z pierwszego małżeństwa ma syna Tolisława i córkę Dobromiłę.
Piosenki napisane przez Krzesimira Dębskiego można usłyszeć m.in. w wykonaniu takich artystów, jak: Krzysztof Antkowiak, Artur Gadowski, Edyta Górniak, Anna Jurksztowicz, Kayah, Beata Kozidrak, Grażyna Łobaszewska, Ryszard Rynkowski, Stanisław Sojka, Zdzisława Sośnicka, Mieczysław Szcześniak, Natasza Urbańska, Borys Szyc. Współpracował z autorem tekstów piosenek Jackiem Cyganem.
Stanisław Sojka, Soyka (ur. 26 kwietnia 1959 w Żorach) – polski wokalista jazzowy i popowy, pianista, gitarzysta, skrzypek, kompozytor, aranżer.
Stanisław Sojka zaczął występować już w wieku 7 lat, kiedy to zaczął śpiewać w sopranach w gliwickim chórze katedralnym, po czym mając 14 lat został kościelnym organistą. Był wówczas uczniem Podstawowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Gliwicach, gdzie uczył się gry na skrzypcach. Naukę kontynuował w Liceum Muzycznym w Katowicach, po czym studiował na Katowickiej Akademii Muzycznej, na kierunku aranżacji i kompozycji. W czasie studiów był wokalistą uczelnianego big-bandu Puls, z którym dokonał kilku nagrań dla Polskiego Radia w Katowicach.
Stanisław Sojka zaczął występować już w wieku 7 lat, kiedy to zaczął śpiewać w sopranach w gliwickim chórze katedralnym, po czym mając 14 lat został kościelnym organistą. Był wówczas uczniem Podstawowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Gliwicach, gdzie uczył się gry na skrzypcach. Naukę kontynuował w Liceum Muzycznym w Katowicach, po czym studiował na Katowickiej Akademii Muzycznej, na kierunku aranżacji i kompozycji. W czasie studiów był wokalistą uczelnianego big-bandu Puls, z którym dokonał kilku nagrań dla Polskiego Radia w Katowicach.
Pod koniec lat 70. Sojka współpracował z jazzowym zespołem Extraball, był więc znany w środowisku jazzowym. Dyrektor jazzowej wytwórni płytowej Poljazz zaproponował wokaliście prestiżowy koncert, który miał być jednocześnie zarejestrowany na potrzeby jego pierwszej płyty. W ten sposób Sojka solowo zadebiutował na scenie w listopadzie 1978 roku, recitalem w Filharmonii Narodowej w Warszawie, w ramach cyklu „Jazz w Filharmonii”. Przedstawił wówczas własne interpretacje standardów jazzowych, soulowych, r&b, a także polskich pieśni ludowych i kolęd. W następnym roku koncert ukazał się na jego pierwszej płycie Don't You Cry. Ponadto zdobył wtedy I nagrodę na Lubelskich Spotkaniach Wokalistów Jazzowych.
Jego drugi album Blulula z 1981 roku,został okrzyknięty przez dziennikarzy najlepszym jazzowym albumem roku i osiągnął status „Złotej płyty”. Wspólnie z triem Wojciecha Karolaka Sojka zaprezentował własne interpretacje kolejnych standardów jazzowych i soulowych. Przebywający wówczas w Polsce, na festiwalu Jazz Jamboree, legendarny krytyk jazzowy Willis Conover, okrzyknął Sojkę „najlepiej strzeżonym sekretem polskiej muzyki”. Wokalista zaczął występować w całej Europie, a w 1984 roku dostapił zaszczytu supportowania we Francji koncertu Ray'a Charlesa. W latach 1983-1988 Sojka co rok był wybierany przez czytelników magazynu „Jazz Forum” najlepszym wokalistą jazzowym. W tym samym okresie nagrywał dla Polskiego Radia również autorskie popowe nagrania.
W 1983 roku wydał album ze standardami Duke'a Ellingtona Soyka Sings Ellington oraz płytę Matko, która nas znasz… z muzyką religijną. W 1985 roku ukazał się album W piwnicy na Wójtowskiej z koncertem, na którym zaśpiewał następne covery jazzowe i soulowe. Artysta stworzył swój własny, bardzo charakterystyczny styl kompozycji oraz wykonania, a mianowicie charakterystyczne synkopowane fortepianowe frazowanie.